EGO

Vlajková loď vinařství

Příběh řady EGO se začal psát v roce 2006. Dlouho zrál v představách ředitele vinařství Bořka Svobody a tehdejšího technologa Petra Ptáčka. Měli touhu si konečně vyrobit vína zcela podle jejich představ, aniž by jim do toho mluvili zákazníci, obchodníci, a dokonce ani pan majitel. Zkrátka měla vzniknout „topka“ neboli vlajková loď vinařství. A tak po náročném dni na mezinárodním veletrhu Vinitaly, mnoha prodegustovaných a inspirativních vzorcích vín, se zrodil nápad pojmenovat tuto řadu charismatickým názvem EGO. Měla za úkol vyjádřit v tom nejlepším slova smyslu význam slova „EGO“. V našem pojetí se ale v něm navíc zobrazuje i EGO tvůrců, EGO terroiru a v neposlední řadě i EGO odrůdy. O tom, že to autoři této řady myslí opravdu vážně svědčí i podpisy na etiketách. Ostatně ty dotváří i další neméně zajímavý prvek. Každá odrůda či cuvée má i své číslo. To je odvozeno od ročníků narození některého z členů týmu, který se na výrobě vína podíleli nebo se významně zapsali do historie společnosti.

Prvním vínem v této řadě bylo EGO No. 57 Rulandské bílé + Rulandské šedé + Chardonnay. Cuvée, které vzniklo blendováním tří pinotových odrůd ze tří různých vinařských podoblastí a každoročně se těší velké oblibě u milovníků vín.

V současnosti je design etiket této řady již 2. v pořadí. Na prvním pracovala společnost Hlawa creative a v roce 2015 jsme svěřili redesign prestižní londýnské grafické kanceláři Claessens. Ta je ve světě nápojových etiket doslova pojmem. Etiketu tak nyní kromě zmíněných čísel zdobí i symboly, které znázorňují náš vinařský svět.

V roce 2019 tuto řadu obohatila speciální edice EGO Evolution, která vznikla při příležitosti jubilea majitele vinařství MVDr. Jiřího Kaprálka a také exkluzivní řada EGO Barrique, která nabízí pečlivě vybraná a citlivě vyškolená vína na francouzských sudech.

 

Košík 0